Jak zjistit, zda je SEO vhodné pro moji firmu

Asi není třeba říkat, že propagace je jedním ze základních kamenů vytvářejících zisk firmy. Díky ní k nám přichází stále noví zákazníci, a zároveň nám pomáhá udržet i ty staré, což je základ toho, abychom měli stále vyšší zisk. A to je koneckonců důvod, proč byla jakákoliv firma založena.

Problémem ovšem může být fakt, že možností propagace je mnoho. Jak zvolit tu správnou, abychom dosáhli co nejvyšší účinnosti?

Obvykle se nevolí pouze jedna metoda. Marketingové strategie jsou většinou kombinací několika metod, zvolených tak, aby se navzájem doplňovaly a dohromady měly co největší dopad. A ačkoliv je mezi širokou veřejností zdaleka nejznámější reklama, především pak ta televizní, rozhodně není jediná.

cenik1

Často využívaná je také metodika SEO Seolight.cz, tedy úprava webových stránek pro vyhledávače. Znamená to jednoduše to, že by se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů měl odkaz na daný firemní web objevit v seznamu výsledků na jednom z předních míst. To zvýší návštěvnost stránky a vzhledem k tomu, že každý návštěvník je zároveň potenciálním zákazníkem, zvýší se i zisk.

Zní to jednoduše, otázkou však je, zda bude toto zvýšení dostatečné vzhledem k nákladům, které je nutno na aplikaci této metodiky vynaložit. Otázkou tedy je, jak zjistit, zda je tato metoda vhodná právě pro mou firmu.

ekonomika2

Odpověď nám může dát důkladná analýza, provedená odborníkem specializujícím se právě na SEO. Ten zhodnotí dosavadní návštěvnost vašeho firemního webu, objem prodeje, dosažený zisk, vaše finanční možnosti, a pokud máte i e-shop, pak i podíl internetového obchodu na celkovém objemu prodeje.

Na základě těchto údajů pak vypracuje studii, kde vám řekne, jaké zvýšení zisku by se dalo při aplikaci této metodiky očekávat, stejně jako pravděpodobnou výši nákladů, které by bylo nutno do její aplikace vložit. Následně pak doporučí, zda je pro vás vhodná či nikoliv, či pouze její část.

Konečné rozhodnutí je samozřejmě na vás. Avšak mějte na paměti, že je skutečně vhodné naslouchat expertům. Vědí totiž dobře, co říkají.